Ochrona danych osobowych

Pouczenie związane z wejściem w życie przepisów RODO

Szanowna Pani/Szanowny Panie,

w związku z wejściem w życie: rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1), dalej „RODO”, dochowując warunków w nim zawartych informujemy, że:

1. Administratorem danych jest Komendant  Powiatowy  Policji z siedzibą w Łańcucie:

- adres: ul. Traugutta 13 A , 37-100 Łańcut,

2. Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w Komendzie Powiatowej Policji
w Łańcucie sprawuje Inspektor Ochrony Danych osobowych KPP w Łańcucie:

Osobą zastępującą Inspektora Ochrony Danych jest: 

3. W KPP Łańcut  dane osobowe przetwarza się wyłącznie w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nie przetwarza się ich dalej w sposób niezgodny z tymi celami. Okres przetwarzania danych osobowych wynika bezpośrednio z przepisów prawa, jest adekwatny do celów.

Informacje o zbiorach danych osobowych, w tym:

  • celach przetwarzania,
  • podstawach prawnych przetwarzania,
  • kategoriach osób, których dane są przetwarzane,
  • okresach przechowywania, zamieszczono w wykazie umieszczonym poniżej.

4. Odbiorcy danych osobowych. W rozumieniu RODO odbiorcami danych osobowych nie są organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie
z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego. Dane osobowe nie są udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.

5. Osobom, których dane są przetwarzane zgodnie z RODO przysługuje:

  • prawo dostępu do własnych danych osobowych,
  • prawo do żądania od administratora sprostowania, uzupełnienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania własnych danych osobowych, a także wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania - w sytuacjach przewidzianych prawem,
  • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie własnych danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na postawie zgody przed jej cofnięciem,
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

6. Przy przetwarzaniu danych osobowych w trybie RODO nie występuje zautomatyzowane podejmowanie decyzji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowanie.

7. Źródła pochodzenia danych osobowych:

Państwa dane osobowe uzyskujemy bezpośrednio od osób zainteresowanych, w wyniku wykonywania czynności służbowych funkcjonariuszy i pracowników KPP w Łańcucie oraz w ramach współpracy z innymi jednostkami i instytucjami w zakresie przewidzianym w przepisach prawa.

 

Nazwa zbioru:

Rejestr osób doprowadzonych w celu wytrzeźwienia

Działający w imieniu administratora:

Naczelnik Wydziału Prewencji KPP w Łańcucie

Ul. Traugutta 13 A , 37-100 Łańcut, Tel. 172490340

Cele przetwarzania:

Prowadzenie ewidencji osób doprowadzonych do Izby Wytrzeźwień, PDOZ
i miejsca zamieszkania w celu wytrzeźwienia

Podstawa prawna przetwarzania danych
z art. 6 ust. 1 RODO*:

Art.6 ust.1 pkt. c , Ustawy z dn. 26.10.1982r. o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi

Kategorie osób, których dane są przetwarzane:

Osoby nietrzeźwe

Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej:

Nie są przekazywane.

Okres przechowywania:

 

Dane przechowywane są do czasu ustania przydatności w realizacji zadań, później archiwizowane i przechowywane zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji

 

Nazwa zbioru:

Akta osobowe

Działający w imieniu administratora:

Specjalista Wydziału Kadr i Szkolenia

Ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490360

Cele przetwarzania:

Prowadzenie dokumentacji związanej ze stosunkiem służbowym policjantów
i pracowników cywilnych

Podstawa prawna przetwarzania danych
z art. 6 ust. 1 RODO*:

Art.6 ust.1 pkt. a,b,c, Ustawa o Policji z dn. 06.04.1990r., Ustawa Kodeks Pracy z 26.06.1974r. , Rozporządzenie MPiPS z 28.05.1996r., Zarządzenie   nr 678 KGP z 17.06.2005r.

Kategorie osób, których dane są przetwarzane:

Cały stan zatrudnienia KPP w Łańcucie: funkcjonariusze, pracownicy cywilni

Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej:

Nie są przekazywane

Okres przechowywania:

 

Przez cały okres zatrudnienia/ służby, później archiwizowane i przechowywane  zgodnie z  Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji

 
 

Nazwa zbioru:

Postępowania sprawdzające wraz z podręczną kartoteką i wykazem osób, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych

Działający w imieniu administratora:

Pełnomocnik ds. OIN

Ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490364

Cele przetwarzania:

Realizacja postępowań sprawdzających

Podstawa prawna przetwarzania danych
z art. 6 ust. 1 RODO*:

Art.6 ust.1 pkt. c , Ustawa o OIN z 05.08.2010 r.

Kategorie osób, których dane są przetwarzane:

Osoby wymienione w ankiecie bezpieczeństwa zgodnie z Ustawą o OIN

Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej:

Nie są przekazywane

Okres przechowywania:

 

Przechowywane są przez cały okres służby/pracy a następnie archiwizowane i przechowywane  zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji

 

 

Nazwa zbioru:

Gospodarka mieszkaniowa

Działający w imieniu administratora:

Starszy inspektor Wydziału Wspomagającego

Ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490380

Cele przetwarzania:

Przyznanie pomocy budowlanej funkcjonariuszom, przyznanie równoważnika za brak i remont lokalu mieszkaniowego

Podstawa prawna przetwarzania danych
z art. 6 ust. 1 RODO*:

Art.6 ust.1 pkt. c , Rozporządzenie MSWiA z 17.10.2001r., Rozporządzenie MSWiA z 18.05.2005r., Rozporządzenie MSWiA
z 28.06.2002 r.

Kategorie osób, których dane są przetwarzane:

Funkcjonariusze

Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej:

Nie są przekazywane

Okres przechowywania:

 

Po ustaniu celu przetwarzania archiwizowane i przechowywane
zgodnie Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji

 

 

Nazwa zbioru:

Rejestr skarg i wniosków

Działający w imieniu administratora:

Naczelnik Wydziału Wspomagającego

Ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490385

Cele przetwarzania:

Rozpatrywanie wniesionych skarg, wniosków i petycji

Podstawa prawna przetwarzania danych
z art. 6 ust. 1 RODO*:

Art.6 ust.1 pkt. c, KPA, Rozporządzenie Rady Ministrów
z 08.01.2002r.

Kategorie osób, których dane są przetwarzane:

Osoby składające skargi, wnioski i petycje

Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej:

Nie są przekazywane

Okres przechowywania:

 

Po ustaniu celu przetwarzania archiwizowane  i przechowywane  zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji

 

 

Nazwa zbioru:

Rejestr wypadków i kolizji sprzętu transportowego

Działający w imieniu administratora:

Specjalista Wydziału Wspomagającego

Ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490384

Cele przetwarzania:

Ustalenie odpowiedzialnego za szkodę

Podstawa prawna przetwarzania danych
z art. 6 ust. 1 RODO*:

Art.6 ust.1 pkt. c , Ustawa z 07.05.1999r., Ustawa z 27.08.2009 r.,
kodeks pracy, kodeks cywilny, Rozporządzenie Ministra Finansów
z 07.12.2010r., Rozporządzenie MSWiA z 29.12.2004r. 

Kategorie osób, których dane są przetwarzane:

Funkcjonariusze, pracownicy cywilni, sprawcy kolizji

Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej:

Nie są przekazywane.

Okres przechowywania:

 

Po ustaniu celu przetwarzania archiwizowane  i przechowywane zgodnie Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji

 

Nazwa zbioru:

Zasób archiwalny

Działający w imieniu administratora:

Inspektor Zespołu ds. OIN

ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490365

Cele przetwarzania:

Prowadzenie archiwum wyodrębnionego, realizacja składanego wniosku
o udostępnienie danych

Podstawa prawna przetwarzania danych z art. 6 ust. 1 RODO*:

Art.6 ust.1 pkt. c , przepis szczegółowy :

ustawa z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym
i archiwach; ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji; ustawa z dnia
5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, zarządzenie nr 93 Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 17 grudnia 2007r. w sprawie jednolitego rzeczowego wykazu akt Policji; zarządzenie nr 920 Komendanta Głównego Policji
z dnia 11 września 2008r. w sprawie metod i form wykonywania zadań
w zakresie działalności archiwalnej w Policji

Kategorie osób, których dane są przetwarzane:

 Informacje identyfikujące w zakresie w jakim ustalenie danych osobowych   jest możliwe za pomocą istniejących środków ewidencyjnych,

 - Dane osobowe policjantów, pracowników, kandydatów do służby/pracy,   osób wykonujących czynności zlecone lub ubiegających się o   wykonywanie tych czynności, wobec których przeprowadzono   postępowanie sprawdzające lub kontrolne postępowanie sprawdzające,

 - Dane osobowe byłych funkcjonariuszy i pracowników KPP w Łańcucie,   osób którym zlecono pracę na podstawie umów cywilno-prawnych.

 - Dane osobowe byłych funkcjonariuszy i pracowników MO/Policji,

 - Dane osobowe identyfikujące wnioskodawców/osób zainteresowanych,   którym udostępniono materiały archiwalne albo dokumentację   niearchiwalną

Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej:

Nie są przekazywane

Okres przechowywania:

 

okres wskazany w przepisach Zarządzenia Nr 93 Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 17 grudnia 2007r. w sprawie jednolitego rzeczowego wykazu akt Policji

Ograniczenia stosowania RODO

Do przetwarzania danych osobowych w zakresie działalności archiwalnej, na podstawie art. 22b ust. 1 i 3 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2019 r., poz. 553 z późn. zm.)** ogranicza się stosowanie RODO:

  1. art. 16 – prawo do sprostowania danych – w ten sposób, że administrator danych przyjmie od osoby, której dane dotyczą, pisemne sprostowanie lub uzupełnienie dotyczące jej danych osobowych, nie dokonując ingerencji w materiały archiwalne,
  2. 18 ust. 1 lit. a i b – prawo do ograniczenia przetwarzania –
    w zakresie niezbędnym do korzystania z materiałów archiwalnych zgodnie z ustawą, bez naruszania istoty ochrony danych osobowych zawartych w tych materiałach, także w przypadku pierwotnego zbierania danych w sposób bezprawny albo
    w przypadku nieprawdziwości, nieścisłości lub niekompletności danych

Wykonanie obowiązku, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 3 – prawo dostępu przysługujące osobie, której dane dotyczą – następuje
w zakresie, w jakim dane osobowe podlegające udostępnieniu mogą być ustalone za pomocą istniejących środków ewidencyjnych

 
 

Nazwa zbioru:

Postępowania powypadkowe policjantów i pracowników cywilnych 

Działający w imieniu administratora:

Inspektor Zespołu ds. OIN

ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490365

Cele przetwarzania:

Prowadzenie postępowań powypadkowych policjantów i pracowników cywilnych

Podstawa prawna przetwarzania danych z art. 6 ust. 1 RODO*:

Art.6 ust.1 pkt. c , przepis szczegółowy :

 ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji; Kodeks Pracy, Ustawa z dnia 14 kwietnia 2014 r. o świadczeniach odszkodowawczych przysługujących w razie wypadku lub choroby pozostających w związku ze służbą

Kategorie osób, których dane są przetwarzane:

     - funkcjonariusze

- pracownicy cywilni 

Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej:

Nie są przekazywane

Okres przechowywania:

 

Po ustaniu celu przetwarzania archiwizowane i przechowywane zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji 2007

8. Ograniczenia stosowania RODO:

Do przetwarzania danych osobowych w zakresie działalności archiwalnej, na podstawie art. 22b ust. 1 i 3 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2019 r., poz. 553 z późn. zm.) ogranicza się stosowanie RODO:

art. 16 – prawo do sprostowania danych – w ten sposób, ze administrator danych przyjmuje od osoby, której dane dotyczą, pisemne sprostowanie lub uzupełnienie dotyczące jej danych osobowych, nie dokonując ingerencji w materiały archiwalne;
art. 18 ust. 1 lit. a i b – prawo do ograniczenia przetwarzania – w zakresie niezbędnym do korzystania z materiałów archiwalnych zgodnie z ustawą, bez naruszenia istoty ochrony danych osobowych zawartych w materiałach, także w przypadku pierwotnego zbierania danych w sposób bezprawny albo w przypadku nieprawdziwości, nieścisłości lub niekompletności danych;
art. 15 ust. 1 i 3 – prawo dostępu przysługujące osobie, której dane dotyczą – następuje w zakresie, w jakim dane osobowe podlegające udostępnieniu mogą być ustalone za pomocą istniejących środków ewidencyjnych.

** zmiany do ustawy zostały wprowadzone ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. U. z 2019 r. poz. 730).

Metryczka

Data publikacji 01.06.2018
Data modyfikacji 04.10.2023
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Łańcucie
Osoba udostępniająca informację:
Wojciech Gruca KPP Łańcut
Osoba modyfikująca informację:
Wojciech Gruca
do góry